Jij en je doelgroep

Onderscheid jij jezelf van andere collega’s of lijkt jouw aanbod op dat van veel anderen, en wil je open staan voor iedereen? Je bent niet de enige die zo denkt. Echter, klanten moeten al precies op zoek zijn naar wat jij aanbiedt, om bij jou terecht te komen.

alles voor iedereen“Wie alles wil zijn voor iedereen is voor niemand speciaal”. Deze zin hoorde ik 10 jaar geleden al. Toch kon ik er toen niets mee. Dat komt, zoals Johan Cruyff zei “Je kunt het pas begrijpen als je het doorhebt…”. Ik had het niet door. Er was best wat voor nodig om mij zover te krijgen dat ik bereid was om mijn allround zijn op te geven.

Als opleider van Image Consultants zie ik ook mijn studenten hiermee worstelen. Ze willen graag toepassen wat ze geleerd hebben… Mijn advies is om zeker aan het begin van je business heel specifiek te zijn in je aanbod. En zorgvuldig een doelgroep te kiezen die bij je past. Dan kun je je marketing vanaf het begin goed opzetten.

Je doelgroep is op zoek naar jouw aanbod

Je kunt het waarschijnlijk haast niet geloven, maar het is echt waar. Mensen zijn op zoek naar jouw diensten. Alleen weten ze dat zelf niet altijd, en daardoor is het moeilijk om jou te vinden. Ga je je nu op een goede manier profileren, dan kunnen mensen je beter vinden. Ook al begin je net. Op het internet heb je evenveel kansen als iedereen.

vind het gat in de markt

De kunst is om via netwerken en je website je aanbod zo te presenteren dat je doelgroep het vindt. Dat doe je niet even. Daar heb je begeleiding bij nodig. Je hebt iemand nodig die met je meedenkt en die kennis heeft van hoe marketing anno 2019 werkt. Want marketing 2019 is echt anders dan marketing 2009.

Geen trucjes maar een authentiek proces

Ik ben de laatste die je zal vertellen dat het makkelijk is om je bedrijf op te zetten en klanten te krijgen. Maar ik heb aan den lijve ondervonden dat het kan. En ook hoe je het kunt aanpakken met beperkte middelen. We hebben een prachtig vak, en er is volop werk te doen (kijk maar om je heen).

Daarom wil ik graag dat mijn collega’s succesvol zijn. Dat ze klanten vinden, en dat ze verschil maken. Dat gaat niet lukken met eenheidsworst.

gat in de markt

Wil jij hulp bij het vinden van het gat in de markt?

En van mensen die graag met je willen werken?

Schrijf je dan in voor het
Zakelijk Succes programma

Op aanvraag.

Wil je deelnemen, maar past de datum je niet?

Schrijf je dan in en vermeld dat je graag op een andere datum wilt meedoen, en welke dag in de week jou het best uitkomt.