Jij en je doelgroep

Onderscheid jij jezelf van andere collega’s of lijkt jouw aanbod op dat van veel anderen, en wil je open staan voor iedereen? Je bent niet de enige die zo denkt. Echter, klanten moeten al precies op zoek zijn naar wat jij aanbiedt, om bij jou terecht te komen.

alles voor iedereen“Wie alles wil zijn voor iedereen is voor niemand speciaal”. Deze zin hoorde ik 10 jaar geleden al. Toch kon ik er toen niets mee. Dat komt, zoals Johan Cruyff zei “Je kunt het pas begrijpen als je het doorhebt…”. Ik had het niet door. Er was best wat voor nodig om mij zover te krijgen dat ik bereid was om mijn allround zijn op te geven.

Als opleider van Image Consultants zie ik ook mijn studenten hiermee worstelen. Ze willen graag toepassen wat ze geleerd hebben… Mijn advies is om zeker aan het begin van je business heel specifiek te zijn in je aanbod. En zorgvuldig een doelgroep te kiezen die bij je past. Dan kun je je marketing vanaf het begin goed opzetten.

Je doelgroep is op zoek naar jouw aanbod

Je kunt het waarschijnlijk haast niet geloven, maar het is echt waar. Mensen zijn op zoek naar jouw diensten. Alleen weten ze dat zelf niet altijd, en daardoor is het moeilijk om jou te vinden. Ga je je nu op een goede manier profileren, dan kunnen mensen je beter vinden. Ook al begin je net. Op het internet heb je evenveel kansen als iedereen.