Personal branding?

Wat hebben personal branding en je nieuwe website met elkaar te maken?
Nou, best een heleboel. Als zelfstandige ben jij jouw bedrijf.
De beloften van je bedrijf zijn jouw beloften.

Toch hebben niet alle zelfstandige ondernemers inzicht in hun personal branding.
Daarmee doen ze zichzelf te kort.

Want:

  • Hoe schrijf je over jezelf als je niet helder bent over je persoonlijke merkwaarden?
  • Het is lastig om succesvol te zijn als je niet weet waarom mensen met jou zaken willen doen.

Wil je een professionele website laten bouwen? Dan is het zinnig om ook je personal branding vorm te geven. Anders heeft het weinig zin dat je website hoger in google scoort.

zittende zakenvrouw met 4 lege stoelen naast zich

‘Mijn nieuwe website en ik’

De relatie tussen personal branding en ondernemerswebsites werd duidelijk tijdens de kickstarter “Mijn website en IK”. Een programma voor zelfstandige ondernemers die een nieuwe website willen (laten) bouwen.

Als je heel verliefd bent op je eigen product, ben je nog niet klaar om je website te schrijven. Jij weet waarom je zelf warm loopt voor jouw dienst. Maar jij bent je klant niet. Jij staat aan de andere kant.

Omdat jij en je product zo verwant zijn, is het broodnodig om je te verdiepen in jezelf. Nee, ik bedoel niet dat je moet gaan navelstaren. Ik bedoel, dat je helder moet krijgen wie jij bent voor anderen.

Wat maakt jou speciaal? Welke eigenschappen heb jij waardoor mensen voor jou kiezen. Die eigenschappen wil je op je website in het volle licht zetten, zodat iedereen ze kan zien.

jonge vrouw juicht om wat ze ziet op haar laptop

Welk resultaat bereiken je klanten dankzij jou?

Onze hele wereld is ingericht op wat je bent. Ben je dokter, coach of secretaresse? Je beroep is niet onbelangrijk, maar het zegt niet zoveel. Het allerbelangrijkste voor elke professional is om te vertellen wat je bereikt voor je klanten. Dàt maakt je aantrekkelijk voor een bepaalde groep mensen die precies dàt zoeken.

Wat je bereikt voor je klanten ligt niet altijd aan de oppervlakte.
Kijk naar mijn werk als personal branding coach. Daar kun je je van alles bij voorstellen misschien. Maar had je dit ook bedacht? Mijn klanten geven aan dat ze meer zelfvertrouwen hebben gekregen door met mij te werken.

De meeste van mijn klanten ervaren niet dat ze gebrek hebben aan zelfvertrouwen. Dat stralen ze ook niet uit. Dat is dan ook niet waarom ze met mij willen werken. Ze willen mijn kennis, ze willen de versimpeling van hun leven dat ik hen help creëren.

Welk verschil maak jij?

Wat krijgen jouw klanten van jou als ze met je werken?
Dat mag van je website af druipen.

In de 2 dagen van de kickstarter Mijn website en IK ga je als deelnemer op zoek naar je kernwaarden. Jouw kernwaarden zijn:

  • onderscheidend,
  • relevant
  • authentiek

Daar helpen we je bij. Door met elkaar te brainstormen komen die eigenschappen naar boven.

zakenvrouw met laptop onder de arm

Vanuit die context kun je vervolgens verfrissende teksten gaan schrijven voor je website. Jouw kernwaarden zijn zelfs als zoektermen te gebruiken.

Ook behoefte aan een beetje Personal Branding voor jouw website?

De volgende Kickstarter Mijn Website en IK geven Krista de Heer en ik
op 13 en 20 september 2023 ergens in het Groene Hart
met maximaal 6 deelnemers
dus veel persoonlijke support

 

RESERVEER JE PLAATS HIER