• Zakelijk Succes Programma

“Hoe kom ik aan klanten?”

Als starter, maar ook als je al vele jaren als professional aan het werk bent, merk je dat vakkennis allen niet meer genoeg is om je bedrijf succesvol te maken. Als ondernemer heb je technieken nodig om je bedrijf vorm te geven, je dienstenaanbod te bepalen en een website te maken. Maar waar leer je hoe je dat slim doet?

Succes is er ook voor jou !

weg naar succes

de weg naar succes

Weinig ondernemers zijn open over hun succes. Het kan gênant zijn om tegenover anderen eerlijk te zijn over je bedrijf. Liever maar een beetje bluffen.

Of je nu bluft of niet, je hebt waarschijnlijk al van alles geprobeerd, en misschien dure online programma’s gekocht. Maar je bedrijf op gang krijgen doe je niet even.

De weg naar succes is slecht bewegwijzerd. Er zijn veel verschillende paden die je kunt inslaan, en helaas leiden niet alle paden tot voldoende klanten. In het begin van mijn onderneming had ik een zakelijke coach, met wie ik regelmatig sprak. Want hé, in mijn vorige carrière kreeg ik mijn klanten verwezen.

Succesvol worden verlangt een strategie die past in deze tijd. Daar kan ik je bij helpen. Mijn werkwijze bestaat uit twee fasen:

  1. Zakelijk Succes Training
  2. Zakelijke Coaching Strippenkaart

Beide zijn speciaal gericht op dienstverleners. Het gaat om

  • een strategisch juiste opzet
  • doorzettingsvermogen om alles te realiseren
  • een goede timing
  • weten wat een slimme volgende stap is

Een bedrijfsplan… waar begin je?

Er komt veel op je af als je dit voor het eerst meemaakt. Maar ook als je al langer werkzaam bent, kan het lang onwennig voelen om je eigen diensten en jezelf te verkopen. Hoe pak je dat het beste aan?

Stel een echte aanpak niet te lang uit…

Na de recessie waar ik in 2012 mee te maken kreeg, had ik de grootste moeite mijn bedrijf weer tot bloei te laten komen. Ik heb diep geïnvesteerd in trainingen op het gebied van marketing. Toch ging het pas echt werken toen ik begeleiding van een mentor kreeg. Zij leerde me marketing nieuwe stijl. En dat is echt anders dan marketing 2010…

leefstijl coaching

Mijn bedrijfsplan krijgt steeds meer vorm.

Het eerste contact wat ik met Riet had voelde gelijk prettig. De bereidheid van haar om samen in dat gesprek te onderzoeken wat mij het beste zal helpen om mijn business vorm te geven gaf mij vertrouwen. Het programma zakelijk succes wat ik nu volg sluit prima aan bij mijn hulpvraag om ondersteuning te krijgen bij de vragen en onzekerheden die ik als zeer beginnend ondernemer heb.

Riet maakt mij vertrouwd, stap voor stap, met de wereld van het ondernemen in de dienstverlenende sector. De aandacht voor de marketing nieuwe stijl maakt mij heel bewust van wat wel en wat niet tot succes kan gaan leiden. Het onwennig voelen bij het gaan verkopen van eigen diensten en mijzelf staan in de sessies ook centraal, dat maakt het heel persoonlijk. Riet leert mij om woorden te geven aan waar mijn doelgroep naar op zoek is en wat mijn diensten hen op kan gaan leveren.

Mijn bedrijfsplan krijgt steeds meer vorm. Riet combineert haar ervaring met een professionele aanpak en duidelijk en overzichtelijk ondersteunend materiaal.

Marijke Jansen, leefstijlcoach

Pak het slim aan

zoekwoorden SEO

Op internet kan iedere ondernemer groot lijken. Echter om gevonden te worden, moet je slimme technieken inzetten. Ik maak je graag wegwijs: gebruik van de juiste zoekwoorden, en die zoekwoorden juist gebruiken.

Dergelijke technieken leer je niet in één dag; daarvoor is het geheel te complex. Maar in een periode van enkele maanden kan ik je een aantal slimme dingen leren waarmee je jezelf betere kansen geeft in de markt: Met een productaanbod dat bij je past, en waar je trots op bent. Met een prijs die mensen bereid zijn te betalen. En gericht op een doelgroep die op je zit te wachten.

Wie zit er op mij te wachten?

Jazeker, er zijn mensen die zitten te wachten op jouw aanpak. Ze zijn er naar op zoek. Misschien denken ze niet meteen aan jou, of jouw diensten, maar ze zijn daadwerkelijk op zoek. Het is jouw taak om de mensen die op jou zitten te wachten aan te trekken en hen te vertellen over wat je voor hen kunt betekenen. Een website, je nieuwsbrief, netwerken, bloggen en spreken zijn allemaal manieren om met mensen in contact te komen. Maar dan moet je het wel goed aanpakken. Anders kun je er heel druk mee zijn, maar levert het heel weinig op.